Utställning



Vi klev upp kvar i 4 och gjorde oss klara, 10 i 5 gick bilen mot Alfta, halv 8 var vi framme. Tält packas upp, burar och utrustning ska in och sist men inte minst hundarna. Nu var de bara prinsessan Alva som skulle ställas men Soya och Kiwi får snällt följa med endå. 

Ganska direkt började jag göra klar Alva sen skulle hon mätas, klar dvärg på ca 31cm. Efter en liten väntstund var de våran tur att springa vänstervarv, Alva var inte riktigt på hugget, hon vill hellre nosa backen än att springa snyggt, och efetrsom hon var ensam i sin klass så hade hon ju ingen att springa efter heller. är jag väl fick henne springa så slarvade hon lite och tog till galopp istället, fel. På kritiklappen står det att hon har lovande pälskvalite men att färgen kunde vart bättre, och att hon hade svårt att kordinera sina rörelser. Det blev ett very good.
 
Alva älskar solen vilket resulterat i att hon skiftar i brunt, nu ligger hon väldigt sällan i solen så jag vet inte rigtigt hur jag löser det, tips mottages gärna mot detta...

Vi får ge oss ut på massor med travträningoch komma igen, frågan är om jag ska anmäla till unghund eller öppen klass?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!