Kennel Super Design's



Kennel Super Design's är en liten kennel i hemmiljö på alnö. Vi föder upp toy och dvärgpudel i svart och brunt. Vårat kennelnamn har bara varit godkänt sedan januari 2011 men vi har haft pudel i familjen sedan 1998. Namnet Super Design's valde vi för att en pudel ska alltid vara super designad.

Våran första pudel var en mellanpudel ifrån Kennel Thunderwhip's, hon fick heta Pepsi och köptes som blå, var i unga dagar svart men är nu alldeles grå sedan flera år tillbaka. Hon var mamma till vår första valpkull där vi sparade en hanvalp, Emil. Han blev bara 9år då han fick sjukdomen SA och fick äta kortison i flera år så kroppen inte orkade längre.

År 2008 tog vi en foderhund ifrån Kennel Thunderwhip's, en brun toytik vid namn Kiwi flyttade då till oss, hon fick två valpkullar för Thunderwhip's och övergick sedan i vår ägo. Vi tog ännu en foderhund ifrån kennel Thunderwhip's, denna gång en svart dvärgtik vid namn Soya, hon övergick i vår ägo innan hon fått sina 2 kullar (enligt foderavtal) efter en tragisk bortgång.

De 2 fodertikarna har bildat grunden till vår kennel som idag har fått ytterligare 3 kullar. I Soyas första kull sparade vi en svart tik som fick namnet Alva. I Kiwi's första kull i vår regi finns en brun hanvalp kvar, han bor hos min bror Patrik och hans flickvän Marika.

Jag som skriver heter Jennifer Ohlson, jag är 18år och har just tagit studenten så nu är jag arbetslös. Jag och min mamma Monica driver kenneln tillsammans och hundarna är vårt gemensamma intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!